nedeľa 31. januára 2016

Brokolicovo – paradajková polievka

Keďže je zima a obchodové zimné paradajky nemám rada, použila som paradajkový pretlak. Ten mám domáci, bez pridaného cukru.

Na túto veľmi jednoduchú polievku potrebujeme:
  •        1 väčšia cibuľa
  •        1 brokolica
  •        rajčinový pretlak – ideálne domáci
  •       cesnak
  •        maslo – aspoň 82% tuku
  •        soľ, korenie
  •        mozzarela







V hrnci roztopíme maslo (ja som dala cca 60g) a opražíme na ňom na väčšie kocky nakrájanú cibuľku. Pridáme nakrájanú brokolicu a zalejeme vodou. Vodu dáme len toľko, aby bola všetka brokolica akurát zaliata vodou. Nedávame jej viac, nech nemáme polievku riedku. Brokolicu povaríme, kým trocha zmäkne. Tesne pred dovarením pridáme cesnak. Množstvo cesnaku, podľa chuti. Ja dávam veľa cesnaku J. Osolíme, okoreníme tiež podľa chuti. Polievku odstavíme a ponorným mixérom rozmixujeme. Rozmixovanú polievku vrátime späť na platňu a pridáme rajčinový pretlak. Necháme polievku na miernom ohni zovrieť, prípadne ešte dochutíme.

Podávame s nakrájanou mozzarelou.

Dobrú chuť

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára