štvrtok 17. septembra 2015

Rozdiely, rozdiely....

Ako dieťa ma vždy fascinovalo prečo každý človek vyzerá inak. Prečo dvaja ľudia, ktorí každý z nich má nos, oči, ústa, uši, možno aj tvarovo podobné, ale aj tak vyzerajú obaja rôzne?
V súvislosti s chudnutím a celkovo životným štýlom, mi príde ako veľmi dôležité zdôrazniť to, že áno, naozaj je každý z nás iný.
Keď som začínala s chudnutím v januári, prečítala som si aj kopec článkov. Každý hovoril niečo iné. Nieže by som nejako chcela spochybniť to, čo mi tréneri odporúčali, ale mám rada, ak mám veci naštudované. Bola som celkom nažhavená, tak som proste študovala, čítala, hľadala. Pozerala som si jednak rôzne smery, či už chudnutia, životných štýlov a aj názory ľudí, ako sa im s tým chudne, či nemali potom nejaké zdravotné problémy. Najprv som bola veľmi zmätená. Keď som však podrobnejšie čítala práve diskusie ľudí a nezameriavala sa iba na články, tak som si naozaj potvrdila, že každý z nás je iný. Niekomu sadne toto a niekomu tamto. Niekto je spokojný s tým a iný to veľmi tvrdo odsudzuje. Ja sama som sa stretla s tým, že moju stravu odsúdilo veľa ľudí, niektorí mi povedali, že som blázon, iný, že si zničím obličky, ďalší, že mám okamžite prestať. Nepočúvala som. Som tvrdohlavá. Ja som sa cítila dobre, ale stále som si vravela, že ak to bude zlé, zmením opäť stravu, budem hľadať čo chcem jesť.
Dôležité je naozaj si uvedomiť, že existuje mnoho vyznávačov rôznych životných štýlov a diét. Neustále budú pribúdať. Či už čo sa týka športu, alebo stravy. Mnohí z nich majú aj veľmi presvedčivé argumenty. Čo si však vybrať? Akým smerom ísť?
Môj názor je, že by sme mali vychádzať zo samého seba. Premýšľať, porovnávať, hľadať, čítať, poradiť sa,  skúsiť. Brať do úvahy seba ako hlavný faktor, to ako kvalitne spávam, koľko oddychujem, či mám sedavú alebo fyzicky namáhavú prácu, či mám psychicky náročnú prácu, koľko stresu denne prežívam, aké mám zdravotné obmedzenia, ako som doteraz športoval, stravoval sa, aké mám rodinné prostredie, finančné možnosti, koľko času som ochotná obetovať, koľko chcem schudnúť, nakoľko zmenu chcem brať naozaj vážne atď...Určite sa budú niektoré faktory meniť, prispôsobovať, ale všetky pravdepodobne nie a hlavne to nepôjde zo dňa na deň. Dôležité je aj nepodľahnúť nejakej novej modernej diéte a vravieť si, že však vydržím to mesiac  - schudnem aspoň 10 kíl a potom sa vrátim späť k tomu pôvodnému štýlu, z ktorého som pribrala. Na čo je to dobré? Ešte viac si dobabrať metabolizmus a telo. Brať celé chudnutie ako zmenu životného štýlu, ktorá ma bude sprevádzať celý život, nezničí mi zdravie a pomôže mi napredovať vo všetkých oblastiach života. Viem, je to zložitejšie ako nejaká 13dňová mliečna diéta alebo kapustová (prešla som si nimi), ale výsledok určite stojí za tú námahu.

Lucia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára