utorok 15. decembra 2015

Vhodný čas je práve teraz

Vianoce sú pred dverami a my doma vypekáme, plánujeme čo sa bude vyvárať, šialené nákupy v obchodoch, plné košíky všetkého možného. Teraz budeš držať diétu? Nieee, ja žiadnu nedržím a teda sa nebudem obmedzovať ani cez Vianoce J.
Pred Vianocami som mala ešte moje meniny a narodeniny, čaká ma oslávenie dedkovych okrúhlych narodenín, na vianoce oslávenie bratovych narodenín, v januári veľká rodinná oslava ďalších narodenín. Potom príde Veľká noc, návšteva u kamarátov, kamaráti u nás, ďalšie oslavy, letná dovolenka, hody u rodičov, dámska jazda, priateľove narodeniny, pečenie koláčikov pre deti do školy a opäť Vianoce...Kedy teda zmeniť životný štýl? Bude na to vôbec nejaká vhodná doba? Stále tu budú nejaké lákadlá a príležitosti, kedy bude nejaká fajnová tortička, alebo pár pohárov vína. Čo s tým robiť? Prestať hľadať výhovorky. Je to také jednoduché .... Nečakajte na vhodnú dobu, lebo tá naozaj nikdy nepríde.
Ja mám veľmi rada vianoce. Patrí k tomu aj pečenie medovníkov, lineckých koláčikov a minulý rok som si zaviedla novú tradíciu, pečenie penovej torty, ktorú som voľakedy zbožňovala a dokázala aj napriek kopec cukru zjesť na posedenie naozaj veľký kusisko. Každý rok pripravujem vianočný zemiakový šalát , naväzujem s bratom salónky, ktoré potom objedáme priamo zo stromčeka, po štedrovečernej večeri pripravujem ovocný šalát s kopcom šľahačky a dorazím sa koláčikmi. Keď trocha vytrávi, príde druhé kolo zemiakového šalátu s vyprážaným kaprom. Ďalšie 3 dni sa to umierni, ale tu a tam si niečo zobnem. Idem na návštevu a všade sa len ponúka nejaké jedlo. Celé dni sa prakticky nehýbem, nechce sa mi veľmi chodiť ani na prechádzky. Teda takto to u mňa bývalo. Zamýšľala som sa nad tým ako to bude tento rok. Budem sa obmedzovať? Prišla som na to, že sa ani nemusím, stačí, ak sa skrotím, zamením pár vecí z tých tradičných a je to. Na internete už koluje kopec linkov ako prežiť vianočné sviatky bez toho, aby sme sa necítili ako nafúknutý balón, tak ich neidem opakovať.




Ak chcete vo svojom živote niečo zmeniť, spravte to hneď. Poďte do toho. Nový rok je síce fajn na nový začiatok, ale prečo čakať? Užijem si posledné vianoce? Alebo posledné svoje narodeniny? Je to naprd výhovorka, lebo vianoce a oslava narodenín je o niečom úplne inom ako o prejedaní sa, opíjaní sa a sedení na zadku. Ideálne nevnímajme chudnutie ako dietu, ale ako zmenu, ktorá s nami bude po celý život a nebudete mať už pocit obmedzovania sa.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára